Office manager og PA

Producentforeningen og Producent Rettigheder Danmark (PRD) søger en ny kollega, som har lyst til at arbejde tæt på beslutningerne i foreningernes ledelse og udviklingen af film- og tv-branchen i Danmark.

This describes the image

Vi søger en super servicemindet og struktureret Office Manager/PA, som kan støtte Producentforeningens direktør i hverdagen, have mindre opgaver som PA for PRDs direktør, være bindeled til udvalg og bestyrelser og sikre at vores fælles kontor fungerer godt i det daglige. 
 

Som Office Manager og PA kommer du til at have mange forskellige opgaver, lige fra kalenderstyring og mødeplanlægning, besvarelse af diverse henvendelser til at hjælpe med forberedelse af mødematerialer og referater. Du vil også have leverandørkontakt og ansvar for at vores kontor er attraktivt for både besøgende og medarbejdere. 
 

Du får en central placering tæt på ledelsen og en bred kontaktflade til kollegaer, foreningens bestyrelse og samarbejdspartnere samt leverandører. 
 

Producentforeningen og PRD er søsterorganisationer og bor på samme adresse og har i forvejen flere kollegaer som arbejder i begge organisationer. Pr. 1. januar 2026 flytter vi i nye attraktive lokaler på Nordre Fasanvej tæt på metro (Axel Møllers Have). 

Om jobbet
Du vil være ansat i Producentforeningen og med et antal veldefinerede opgaver for PRD. 

I Producentforeningen vil dine opgaver blandt andet bestå af: 
- Understøtte vores direktør i hverdagen ift. koordinering af møder, håndtering af kalender, opfølgning på diverse henvendelser mm. 
- Koordinering og forberedelse af møder i vores udvalg, medlemsmøder, bestyrelsesmøder og generalforsamling.
- Deltagelse på møder med ansvar for referater og opfølgning. 

I PRD vil opgaverne blandt andet bestå af: 
- Koordinering af bestyrelsesmøder og generalforsamling
- Hjælp til klargøring af materialer og rapporter til disse møder
- Deltagelse på møder og ansvar for referatet. 
- Enkelte PA-opgaver for PRDs direktør.

I forhold til vores fælles kontor vil dine opgaver blandt andet bestå af: 
- Hjælp til flytning af kontoret og opstart af de nye kontorfaciliteter. 
- Løbende kontakt til leverandører
- Sikre at kontoret altid fremstår attraktivt
- Klargøring til større møder

Hvem er du?
Du er en person, der har lyst til yde service, er hjælpsom og effektiv og kan lide administration og den daglige drift på et kontor omgivet af søde kollegaer. Du kan prioritere og sætter en ære i at levere høj kvalitet og følge dine opgaver til dørs. Du elsker at strukturere og har blik for detaljer. Du skal kunne formulere dig godt på skrift, have gode engelskkundskaber og erfaring med at tage referater. Du må også meget gerne være nysgerrig og opsøgende ift. digitale løsninger, der kan effektivisere arbejdet. 

Vi forestiller os, at du kommer med erfaring fra en tilsvarende stilling, og din uddannelsesmæssige baggrund er derfor mindre vigtig. Det vigtige er, at du har relevant erfaring med denne type opgaver og lyst til komme tæt på en spændende branche. 

Dine kvalifikationer
·    Du er struktureret og kan lide at opbygge systemer
·    Du har sans for detaljen
·    Du er stærk i skriftlig kommunikation
·    Du har æstetisk sans for hvordan et kontor tager sig godt ud
·    Du er proaktiv og ser selv de opgaver, der er nødvendige at løse
·    Du kan lide at være tæt på vores medlemmer, bestyrelsesarbejdet og de politiske processer i film- og tvbranchen. 
·    Du er lærenem og trives i rollen som blæksprutte
·    Fortrolighed og diskretion er naturligt for dig

Vi tilbyder
Vi tilbyder en interessant og afvekslende stilling i en spændende branche. Vi har fokus på den enkelte medarbejders trivsel og udvikling og giver vores medarbejdere frihed og fleksibilitet under ansvar. Vi tror på, at mangfoldighed og forskellige perspektiver styrker vores arbejdsplads. Derfor opfordrer vi alle – uanset baggrund, køn, etnicitet, religion, alder eller identitet – til at søge.

Vi er ca. 20 søde kollegaer, som alle brænder for at udvikle film- og tv-branchen og levere den bedste service til vores ca. 120 medlemsvirksomheder. 

Stillingen er i udgangspunktet på 30 timer. 

Spørgsmål
Har du spørgsmål til jobbet, er du velkommen til at kontakte Producentforeningens direktør Anna Porse Nielsen på 5051 5225 eller på apn@pro-f.dk.

Ansøgning
Vil du være vores nye kollega? Så send en ansøgning og CV snarest muligt og senest den 28. september til job@pro-f.dk. Vi behandler ansøgningerne løbende. Tiltrædelse hurtigst muligt. Vi glæder os til at høre fra dig.

Producentforeningen er branche- og arbejdsgiverorganisation for danske film- og tv-producenter - det vil sige producenter af fiktions- og dokumentarfilm, tv og reklamefilm. Producentforeningen er både en brancheforening og en arbejdsgiverforening. Det betyder, at foreningen på den ene side søger politisk indflydelse og varetager medlemmernes interesser i forhold til politikere, rettighedsorganisationer, offentlige institutioner, tv-stationer og reklamebureauer, som har indflydelse på produktionsvilkårene. På den anden side - som arbejdsgiverforening - forhandler Producentforeningen overenskomster med de lønmodtagergrupper, der er relevante, og rådgiver medlemmerne om ansættelsesret og kontrakter i det daglige.

Producent Rettigheder Danmark (PRD) er en medlemsforening, der forvalter tv- og filmrettigheder på vegne af producenter og distributører. Rettighederne licenseres gennem Copydan, og PRD viderefordeler rettighedsindtægterne til danske såvel som udenlandske indehavere af producentrettigheder samt viderefordeler til foreningens udenlandske samarbejdspartnere. PRD er en non-profit forening med i alt 16 ansatte, hvis driftsaktiviteter sker fra PRDs kontor i Slagelse, mens stabsfunktionerne (CEO, CFO og Jura) varetages fra PRDs kontor på Frederiksberg. 
 

 

Opdateret 29. aug 2025

Vil du vide mere?