Events & projekter

Producentforeningen står bag adskillige projekter og arrangementer, der hver har sin egen profil. Vidste du for eksempel, at det er Producentforeningen, der arrangerer den årlige Copenhagen TV Festival? Eller at Interactive Denmark er et projekt under Producentforeningen?

Siden 2000 har vi hvert år i august måned arrangeret Tvfestival for hele tv-branchen. Copenhagen TV Festival arrangeres af Producentforeningens eventafdeling med støtte fra bl.a. tv-stationerne, og festivalen samler hvert år omkring 800 deltagere til to dages inspiration og netværk. Festivalen har en stærk international profil, og det er en aktuel ambition for festivalen at række ud til flere gæster fra udlandet. De seneste år har Copenhagen TV Festival i samarbejde med Copenhagen Film Fund tyvstartet festivalen med en masterclass om tv-drama. Masterclassen afholdes dagen inden festivalen starter og er et eksklusivt tilbud hvor max. 160 forfattere, instruktører og producere fra de nordiske lande får mulighed for at deltage i to masterclasses med internationalt anerkendte kreative. 
Se mere på cphtvfestival.dk

Det er også Producentforeningen, der står for den årlige Tvprisen, som hylder de bedste danske programmer og uddeler priser til både programmer og værter. Tvprisen har siden Tvfestivalens første år dannet afslutning på årets festival, men fra 2017 afholdes Tvprisen i januar måned.
Se mere på tvprisen.dk 

Eventafdelingen i Producentforeningen står også for den årlige prisuddeling til årets bedste reklamefilm, nemlig The True Award. The True Award er den eneste prisuddeling i Danmark, der udelukkende er fokuseret på reklamefilm. Prisuddelingen arrangeres af Producentforeningen og Dansk Annoncørforening i samarbejde med Kreativitet & Kommunikation og TV 2, og The True Award blev afholdt første gang i 2007.       

Et særligt kendetegn ved The True Award er, at det ikke blot er den gode idé og den effektive reklamefilm, der hyldes, men også de fagligheder, der er hele grundlaget for gode film: instruktion, foto, klip, lyddesign og VFX. Ambitionen med TTA er at sætte fokus på de bedste danske reklamefilm. Helt enkelt og uden dikkedarer. Det gør vi med en fest, hvor vi hylder filmene og de personer, der står bag, og hvor vi kårer årets reklamebureau, årets produktionsselskab og årets annoncør. 

The True Award afholdes hvert år i oktober/november måned.  
Se mere på trueaward.dk

Spilprisen er den senest tilkomne prisuddeling i Producentforeningens buket. Siden 2013 har vi uddelt priser til de bedste danskudviklede computerspil for at hylde spillene og det talent, der ligger i udviklingen, og for at sætte fokus på den danske spilbranche, som er en branche i vækst. Spilprisen ligger i foråret, og siden 2016 indgår Spilprisen i Games Week Denmark, en fælles brancheuge med arrangementer for hele branchen. Bag Games Week Denmark står, ud over Producentforeningen, Interactive Denmark og Nordic Game Jam. 
Se mere på spilprisen.dk

Interactive Denmark (ID) er et erhvervsudviklingsprojekt under Producentforeningen. ID arbejder med at styrke virksomhederne inden for spil og øvrige interaktive produktioner gennem både netværksarrangementer og dedikerede vejledningsforløb for virksomheder. Det er således ID, der står for de populære Growing Games-arrangementer, for SOLID-forløbet, der ruster virksomhederne til vækst, og for talrige arrangementer, der forbinder virksomhederne med investorer. Formålet med Interactive Denmark er at skabe en klynge med danske spilvirksomheder og digitale indholdsproducenter, virksomheder, uddannelsesinstitutioner, investorer og internationale partnere.
Se mere på interactivedenmark.dk