Antallet af abonnementer på streamingtjenester vækster fortsat, og flertallet af de danske forbrugere har stadig appetit på flere, viser en helt ny undersøgelse, der også konstaterer en stagnering i cable-cuttingen samt en betydelig skepsis i forhold til udlevering af data.
Om få uger løber Producentforeningens prisuddeling til danske spil, Spilprisen, af stablen, og for anden gang er det i en digital udgave. Spilprisen var den første event i foreningens årshjul, som i 2020 blev tvunget til at afvikle showet digitalt, og dermed er cirklen sluttet: Et år kun med online arrangementer. Et år hvor eventafdelingen skulle blive et produktionsselskab
28. april 2021 afholder Producentforeningen og Vision Denmark igen Copenhagen MatchUp for spiludviklere og investorer. Over 70 investorer og publishere er allerede tilmeldt her fire uger inden arrangementet, så der er gode muligheder for danske udviklere med ambitioner. Meld jer til nu, hvis I har et spil, et projekt, en forretningside, som I søger finansiering til. Og tag fat i os, hvis I er i tvivl om, om det er noget for jer.
Årets udgave af Danske Indholdsproducenter er ude nu, og rapporten understreger, at der er en meget positiv udvikling i gang på tværs af hele branchen. I alt 653 selskaber indenfor film, tv, reklamefilm, digitale spil og interaktive produktioner omsatte i 2019 for 6 mia. kr., eksporterede for knap 2 mia. kr. og beskæftigede 4.305 årsværk.

Filmbranchens Mentorprogram har ansøgningsfrist 1. april 2021, og vi har talt med to mentorpar fra 2020 om hvordan de hver især har oplevet det at være mentee og mentor og hvad mentorprogrammet har betydet for dem.
Producentforeningen har samlet de væsentligste pointer for producenter i denne læs-let-udgave af Medieudviklingen 2020, der dækker udviklingen på TV-markedet, streaming og corona-pointer samt børnenes fremadstormende medievaner.