ForeningenNyhederKalenderVidenProducenternes PlanetMedlemslisteOverenskomster
 

Om at lede kreative

Erhvervspsykolog Thea Mikkelsen fortalte i december om at lede kreative, om bedre idéer og om mere effektivitet.

 
Der er ingen beviser for, at fodboldspil fremmer kreativitet. Men det er godt med rammer, der giver plads til uformelt samvær. Det var en af pointerne i Thea Mikkelsens oplæg om ledelse af kreative i december 2012. Hent Thea Mikkelsens slides fra mødet

Om Thea Mikkelsen

Thea Mikkelsen er cand.mag. i Moderne Kultur og erhvervspsykolog cand. psych. Med udgangspunkt i sin virksomhed TRAC arbejder hun med innovationsprocesser, med ledelse og samarbejde i kreative virksomheder, samt som executive coach for professionelle indenfor de kreative brancher og som psykoanalytiker. Hun er desuden ekstern lektor på lederuddannelsen Master i Organisations Psykologi, MPO, på Roskilde Universitet.
Blandt hendes referencer er DR, TV2, DFI, JP/Politiken og en række produktionsselskaber og reklamebureauer. Derudover er hun fast tilknyttet Filmskolen og Filmskolens Efteruddannelse.

Thea Mikkelsen er forfatter til Kreativitetens Psykologi – Hvad du som kreativ bør vide om dig selv og din psyke, Nyt Nordisk Forlag Arnold Busck (2009), Den kreative kraft i innovationsledelse, Dansk Psykologisk Forlag (2010) og har skrevet kapitlet “Det usynlige arbejde bag innovation” i Innovationspsykologi, Dansk Psykologisk Forlag (2012).