Producentforeningens nye look

Producentforeningen har fået en ny visuel identitet, og vi håber, at I vil tage godt imod vores nye udseende. Efter mange år med samme logo går vi nu ud med en ny identitet, der er baseret på et P, en taleboble og en knaldrød farve. Vi håber, at I kan lide det.

Gennem det seneste års tid har Producentforeningen været i gang med at skærpe foreningens profil. Kernen er den samme som altid, men vi fokuserer på at blive bedre til at arbejde strategisk med de mærkesager, som hvert enkelt områdeudvalg og den fælles bestyrelse definerer. I den proces har vi haft brug for at skifte ham. For at signalere en ny tid, fremdrift og nytænkning har vi fået udviklet et logo og en visuel identitet, som vi nu begynder at bruge i den almindelige kommunikation fra foreningens side og som med en modig rød farve understreger, at vi går efter maksimal opmærksomhed på medlemmernes vegne. Fra januar bliver hjemmesiden også opdateret til den nye stil, og i samme omgang lancerer vi et login-område for den juridiske rådgivning, hvor medlemmer i højere grad end hidtil kan hente kontrakter, notater og vejledninger.

Logoet består af et billedmærke med et P i centrum samt navnetræk, og vi har fået en bred palette af muligheder for at variere logoet – med og uden navnetræk, i farver og transparent etc. Grundfarven for Producentforeningen er knaldrød, og skrifttypen er Titillium Web.

En lang række af de aktiviteter, som Producentforeningen står bag, har altid haft deres egen visuelle identitet: Copenhagen TV Festival, True Award, Spilprisen, Interactive Denmark. Nu har foreningen også selv fået en markant, modig og moderne identitet, som kan matche de underliggende projekter. Vi håber, at I vil tage godt imod det nye look.